دانلود،فروش،مقاله،تحقیق،پایان نامه، پروژه دانشجویی...

مقاله پیرامون فناوری اطلاعات و سیستمهای اطلاعاتی


مقاله پیرامون فناوری اطلاعات و سیستمهای اطلاعاتی

مقاله پیرامون فناوری اطلاعات و سیستمهای اطلاعاتی

دانلود مقاله پیرامون فناوری اطلاعات و سیستمهای اطلاعاتی

مقاله پیرامون فناوری اطلاعات و سیستمهای اطلاعاتی
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 38 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 13

مقاله پیرامون فناوری اطلاعات و سیستمهای اطلاعاتی

سیستم:

هر انسان در زندگی روزمره خود خواسته یا نا خواسته با هزاران سیستم سروکار دارد. این سیستمها گاه ساخته دست بشرند مانند اتومبیل، کارخانه جات، سیستمهای حمل و نقل شهری، سیستمهای نرم افزاری، و بسیاری از سیستمهای دیگر که آنها را سیستمهای مصنوعی مینامیم. از طرفی بسیاری از سیستمها نیز وجود دارند که بشر دخالتی در ایجاد آنها نداشته است مانند گیاهان، رودخانه ها، حیوانات، خورشید و ... که آنها را سیستم های طبیعی می نامیم. انسان همواره تلاش کرده تا سیستمهای طبیعی را شناسایی کرده و با الگو برداری از آنها باعث بهبود عملکرد سیستمهای ساخت دست خود شود. یکی از پیچیده ترین سیستمهای دنیا، سیستم بدن انسان است که خود از ترکیب چندین سیستم با کارکردهای مختلف تشکیل می شود و برای مثال متخصصین هوش مصنوعی همواره در پی الگو برداری از سیستم مغز انسان و نحوه استدلال فکری انسانند تا بتوانند هوشمندی سیستمهای خود را بهبود دهند.

اما سیستم چیست؟

یک سیستم عبارت است از مجموعه ای از اجزا كه با یكدیگر در تعاملند و برای براوردن هدف یا اهداف مشخصی مجموعه ای از داده ها یاورودی ها[1] را مصرف كرده و به باز داده یا خروجی [2] مورد نظر تبدیل می كنند.

پنج مفهوم عمده در مورد یك سیستم قابل ملاحظه است:

- هدف سیستم: فلسفه وجودی سیستم را بیان می كند.

- ورودی سیستم: عبارتست از اشیاء، اطلاعات، موجودیتها و یا هر چیزی که باید به منظور تامین اهداف وارد سیستم شوند.

- فرایند: عبارتست از اقداماتی كه یك سیستم انجام میدهد تا ورودی ها را در راستای تامین اهداف سیستم به خروجی های مورد نیاز تبدیل كند.

- خروجی سیستم: عبارتست از اشیاء، اطلاعات، موجودیتها و یا هر چیزی كه سیستم به منظور تامین و یا محقق ساختن آن بوجود آمده است.

- بازخور[3] و كنترل: عبارتست از تطبیق عملكرد سیستم با اهداف آن و اطلاع رسانی مبنی بر نشان دادن انحرافات سیستم از اهداف.


[1] Input [2] Output [3] Feedback

اطلاعات درواقع دادهایی است که سازماندهی شده است و از این رو برای دریافت کننده آن معنا و مفهوم خاصی دارد. برای مثال معدل دانش آموزان یک کلاس اطلاعات است. دریافت کننده این اطلاعات قادر است آن را تفسیر کرده و به نتیجه گیری و استنتاجاتی در مورد آن دست می یابد. اقلام داده ای اغلب با استفاده از یک برنامه نرم افزاری به اطلاعات تبدیل می شوند. چنین پردازشی ارزشی فراتر از تنها بازیابی و خلاصه سازی از روی یک پایگاه داده دارد. این برنامه نرم افزاری می تواند یک سیستم موجودی انبار مبتنی بر شبکه، یک سیستم ثبت نام آنلاین دانشگاه و یا یک سیستم خرید و فروش مبتنی بر شبکه باشد.

نهایتاً، دانش تشکیل شده است از داده و یا اطلاعاتی که مورد پردازش قرار گرفته و به گونه ای شکل گرفته اند که بیان کننده دریافته ها، تجربیات، یادگیری ها و تخصصهای مربوط به حل مسائل و یا انجام فعالیتهای مورد نظر باشند. داده هایی که به منظور استنتاجات حیاتی و بازنمایی تجربیات گذشته و تخصصها پردازش شده باشند فراهم آورنده دانش سازمانی اند که دارای ارزش بالقوه فراوانی هستند. اخیراً مدیریت دانش به یکی از داغترین مباحث در رشته فناوری اطلاعات تبدیل شده است.

پردازش تراكنشی آنلاین[1] و پردازش تحلیلی آنلاین[2]

سیستمهای اطلاعاتی را برحسب اینكه تا چه میزان با داده ها كار می كنند و اینكه تا چه میزان به سمت دانش محور شدن و تولید دانش پیش می روند در دو قالب عمده قرار می گیرند.

زمانی که موسسات مختلف از سیستمهای اطلاعاتی در جهت پردازش اطلاعاتی مانند پرداخت حقوق و دستمزد یا سفارشات بکار گرفته می شود به آن پردازش تراكنشی آنلاین می گویند. پردازش تراكنشی آنلاین(OLTP) عبارتست از جمع آوری اطلاعات ورودی، پردازش این اطلاعات و بروز رسانی سیستم برای بازنمایی اطلاعات جمع آوری شده و پردازش شده. در واقع در این مفهوم سیستمهای اطلاعاتی در فرایندهای روزمره و روتین مورد استفاده قرار می گیرند.



[1] Online Transaction Processing

[2] Online Analytical Processing

دانلود مقاله پیرامون فناوری اطلاعات و سیستمهای اطلاعاتی


[ بازدید : 68 ] [ امتیاز : 4 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 28 تير 1395 ] [ 6:17 ] [ لیلا ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]